Keresés ebben a blogban

2011. december 13., kedd

Vajon sült banán mézes csokiöntettel

Iszonyú fejfájással értem haza, nem is volt kedvem semmihez, egyből ledőltem a szőnyegre, hátha egy kis relaxálás jót tesz. A szoba felé út közben megpillantottam egy köteg banánt a konyhapulton, úgyhogy a relaxálás annyiból állt, hogy kitaláltam, mit lehetne csinálni belőle. Így született meg a vajon sült banán ötlete.
  1. Először elkészítem a csokoládé öntetet. Ez annyiból áll, hogy 1 dl habtejszínt felforralok, leveszem a tűzről és hozzákeverek 8-10 dkg csokit, amíg sima állagú nem lesz. Fontos, hogy miután a csokit belekeverem már ne forrjon tovább, ugyanis a csokoládé könnyen megég.
  2. Hozzávalók a csokiöntethez (ez itt a reklám helye...)
    Csoki a forró tejszínben
    Csokoládé öntet
  3.  Két nagy banánt meghámozok, majd először keresztben, azután hosszában félbevágom őket.
  4. Banánok negyedelve
  5.  Egy serpenyőt felforrósítok, majd sütőecset segítségével kikenem vajjal. Azért választottam ezt a rácsos grill-serpenyőt, mert gusztusos nyomot hagy majd a sült banánon.
  6. Rácsos grill-serpenyő kivajazva
  7. A forró serpenyőre egyenként ráhelyezem a banánszeleteket.
  8. Banánok a serpenyőben
  9. 1-2 perc után megfordítom a banánokat.
  10. Banán, egyik fele megsülve
  11. Újabb 1-2 perc sülés után óvatosan tányérra szedem a szeleteket.
  12. Sült banán
  13. A láboskában közben kihűlt a csokiöntet, felkeverem, majd egy kanállal a banánra csorgatom.
  14. Banán csokiöntettel
  15. Egy kevés mézet is csorgatok rá.
  16. Méz is kerül rá
  17. Végül tejszínhabbal díszítem.
A kész műremek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése