Keresés ebben a blogban

2011. december 6., kedd

A tökéletes palacsinta titka

Az évek során rájöttem, hogy a sikeres palacsintasütés egyetlen dolgon múlik: a palacsintasütőn. Ha az jó, akkor nem tapad le a tészta, nem ég oda, simán meg lehet fordítani. Régebben kísérleteztem mindenféle serpenyővel, az első fordításnál leragadt és dobhattam a kukába. Hiába tettem alá több deci olajat, akkor is. Ami bevált, az egy Tefal, thermo-spot hőindikátorral (bár ez utóbbiról fogalmam sincs, hogy kellene működnie). 
A következő egy alap palacsinta recept. Egyszerű és gyors. Szakácskönyvekben gyakran látni, hogy a bekevert tésztát pihentetni kell, én nem szoktam, így is nagyon finom. Cukrot sem teszek bele, mert attól könnyen leég sütéskor, és a töltelék amúgy is megédesíti (vagy sósítja, ha épp sós tölteléket teszek bele).
Tehát a hozzávalók:
  • 2 db tojás
  • 30 dkg liszt
  • 1/2 l tej
  • 3 dl szóda (vagy szénsavas ásványvíz, vagy sör, ha egyik sincs, a sima víz is megteszi)
  • 1/2 dl olaj
  1.  Egy tálba öntöm a tojást, a lisztet és a folyadékokat.
  2. Két egész tojás
    Liszt, tej, szóda és olaj
  3.  A hozzávalókat robotgéppel vagy habverővel jól összekeverem. A lényeg, hogy ne maradjanak benne liszt-csomók.
  4. Palacsinta tészta keverése
  5. A palacsintasütőt felmelegítem, és az első palacsinta sütése előtt egy ecset segítségével olajjal kikenem. Ezt többet nem kell megtenni, mert a tésztában van annyi olaj, hogy ne égjen le.
  6. Kiolajozott palacsintasütő
  7. A tésztából egy merőkanálnyit szedek (ha vékonyabb palacsintát szeretnék, akkor kicsit kevesebbet), és a forró sütőben egyenletesen szétterítem. Nem a merőkanállal maszatolom szét, hanem egy helyre öntöm és a sütőt forgatva folyatom úgy, hogy mindenhova kerüljön belőle.
  8. Palacsintatészta adagolása
  9. Mikor a tészta felületén mindenütt megjelennek a hólyagok, egy lapos szerszámmal alányúlok és egy laza mozdulattal megfordítom. Bátrak a plafonra is dobhatják.
  10. Hólyagos palacsinta
    Kritikus pont: megemelem a palacsintát
    Egyik oldal megsütve
  11. Pár másodpercig sütöm a másik felét is, majd a palacsintát óvatosan egy tányérra csúsztatom.
  12. Ebből a mennyiségből 15 db lesz, vékonyabbra sütve kb. 20 db.
Kész palacsinták
Én házi baracklekvárral szeretem (anyu tette el a nyáron).
Baracklekváros palacsinta
Nyamnyamnyam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése