Keresés ebben a blogban

2011. december 5., hétfő

Kólás muffin

Nem vagyok egy sütemény-mágus, de ezt a muffint eddig még nekem is csak egyetlen egyszer sikerült elrontanom - mikor kóla helyett szódavízzel próbálkoztam. A tanulságot levontam: a kóla nem helyettesíthető hozzávaló. Viszont mivel alapállapotban nem iszom (mármint kólát), legtöbbször nincs is itthon, ezért ez sajnos nem egy olyan süti, amit csak úgy hirtelen ötlettől vezérelve összedobok.
Amit szeretek benne az az, hogy 1 edény elég a tészta kikavarásához, nem kell hozzá sok tojás, és van benne dió. Ennyi bevezetés után íme a hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 12,5 dkg vaj vagy margarin
  • 1 dl tej 
  • 1,5 dl kóla
  • 25 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor (12 g)
  • 1 evőkanál (kb. 3 g őrölt fahéj)
  • 5 dkg csoki
  • 10 dkg dió
 Sok helyen olvastam, hogy célszerű külön összekeverni a nedves és száraz hozzávalókat, majd utána a kettőt összedolgozni. Én ezt úgy oldom meg az egytálas módszerrel, hogy először keverem be a nedveseket, majd ahhoz rögtön a szárazakat. Tehát:
  1. Egy tálba teszem a tojást, margarint, cukrot. Robotgéppel összekeverem.
  2. Hozzáadom a tejet és a kólát. Tovább keverem. Úgy néz ki, mint a barna hányás, de nem kell megijedni, a végén kitűnő tészta lesz belőle. A folyadékot nem szoktam pontosan kimérni, a tej kb. 1/3 bögrényi, a kólá 1/2 bögrényi. Ha több sikerül, az sem baj, kicsit folyósabb lesz a tészta.
  3. Ráöntöm a lisztet, a sütőport és a fahéjat. Összekeverem.
  4. Ebben a fázisban így néz ki:

    Kólás muffin tésztája

  5. Egy tavalyról megmaradt télapó vagy nyuszicsokit összevágok apró darabokra és hozzáteszem (ez kb. 5-8 dkg) 
  6. Aprított csoki tésztában
  7. Három marék (kisméretű, női marék) diót (kb. 10 dkg) szintén összevágok, hozzákeverem
  8. Durvára vágott dió
  9. Kész a tészta. Az imént lemértem, a konyhába belépéstől számítva 15 perc telt el (nem volt előpakolva semmi).
  10. Ezek után előveszem a muffinsütő formát, valamint a modern kor egyik csodálatos találmányát, a szilikonos muffin kapszlikat (lehet papírt is használni, én mióta megvettem a szilikonost, papírt csak díszítésre használok).
  11. Muffinsütő forma szilikon kapszlikkal

    Másik csodálatos találmány a fagyis kanál. Egy merítés, egy kapszli. Nincs evőkanállal maszatolás, oda kerül, az és annyi aminek kerülnie kell.

    Muffintészta adagolása fagyiskanállal
  12. Megtöltöm az összes mélyedést. A fent leírt mennyiség pontosan 12 darab kapszlinyi muffinra elég.
  13. Muffinok sütésre várva
  14.  Az egészet betolom a 180 fokos sütőbe 25 percre.
Muffinok a sütőben

20 perc után már lehet fogpiszkálóval nézegetni, hogy nem sült -e meg (beleszúrom a fogpiszkálót, és ha kihúzáskor marad rajta tészta, akkor még nincs kész).
A kész muffinkák így néznek ki:
Kólás muffinkák
Nyamm
Célszerű melegen fogyasztani, amikor a csokidarabkák még olvadtan simulnak a diós tésztába. Bár hidegen sem rossz.
Friss, gőzölgő muffin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése