Keresés ebben a blogban

2012. február 2., csütörtök

Sült rizs

Sokat törtem a fejem, de nem igazán sikerült frappáns nevet találni az alábbi kreálmánynak. Hirtelen felindulásból csináltam, ráadásul nem is annak terveztem, ami lett belőle. Az ötletet az adta, hogy volt itthon egy hatalmas adag elkészített borsós-répás rizs (felturbózott rizibizi), és nem akartam, hogy kárba vesszen. Szóval ez az ételmentés és maradékhasznosítás tipikus esete.
  1. A rizibizit egy nagyobb tálba öntöm.
  2. Borsós-répás rizs
  3. Körbenézek a hűtőben, mivel lehetne kicsit feltuningolni. Van pulykasonka és kolbász, pedig titkon reméltem, hogy szalonna is lesz, de sajnos az előbbi kettővel kell beérnem. Gyakorlatilag bármit lehet bele tenni, felvágottat, főtt tojást, olajbogyót, paprikát, szóval mindenféle maradékot, amit egyforma kis kockákra vágok, mielőtt a rizshez keverem.
  4. Belevalók
    Keverék
  5. Hozzákeverek 3 nyers tojást.
  6. Tojással
  7. Eredetileg úgy terveztem, hogy adok hozzá zsemlemorzsát, gombócokat gyúrok és olajban kisütöm. Szép terv volt, de nem találtam meg a zsemlemorzsás dobozt. Anélkül viszont hiába göngyörgetem, nem állnak össze a gombóckák. Sebaj, teszek bele egy kis tejjel meglocsolt kenyérbelet, és a masszát tepsibe öntöm.
  8. Tepsiben
  9. 180 fokos sütőbe teszem és addig sütöm, míg a teteje megpirul. Ennyi.
Sült rizs
Közelről
Most így belegondolva tulajdonképpen ez egy sós rizsfelfújt, hívhatnám akár annak is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése