Keresés ebben a blogban

2012. február 7., kedd

Sacher torta

Hét végén nem tudtunk elutazni a nagy hó miatt, úgyhogy otthon csücsültünk, rajzfilmeket néztünk és sokat ettünk. Megkérdeztem a fiúkat, mit süssek. Az egyik válasz az volt, hogy valami csokisat, a másik pedig a Sacher torta. Így szerencsére mindkettőnek a kedvére tudtam tenni. És természetesen magamnak is, mert bár csokit nem nagyon eszem, a Sacher tortát én is nagyon szeretem. Annyira passzol egymáshoz a csoki és a baracklekvár íze! Kevés ennél tökéletesebb párosítást tudok elképzelni.
Megnéztem az Interneten több receptet, míg végül ennél kötöttem ki. Az elkészítés módja nem sokban különbözik a többiektől, viszont meglepő módon ebbe csak 2 tojás kell (minden más receptben legalább 5-6-ot olvastam). Az eredeti leíráshoz képest én annyit változtattam, hogy a csokit nem lereszeltem, hanem a vajjal és kakaóval együtt megolvasztottam, úgy öntöttem a tojássárgás cukorhoz. Legközelebb viszont tenni fogok a masszába apró csokidarabokat, szerintem úgy még finomabb lesz. Ja, és másnap, mikor a tészta már jól beszívta a baracklekvárt, sokkal de sokkal finomabb, mint frissen.

A receptet és az elkészítés módját nem írom le, elolvasható az alábbi linken. Ehelyett felteszek pár képet nyálcsorgatónak.

Cukros tojássárgája
Olvasztott vaj, kakaó és csoki keveréke
A kettő elegye
Simára keverve
Keményre vert tojásfehérje
Óvatosan a csokis elegybe keverem
Itt már a liszt is benne van
Sütés előtt
Sütés után
Szép, ugye?
Gőzölgő tészta és baracklekvár
Jóóóó vastagon megkentem
A tetejét is
Ebből lesz a csokimáz
Csokimázzal körbekenve - már csak dermednie kell
Hát nem guszta?
Beléd harapok!

2 megjegyzés: