Keresés ebben a blogban

2014. február 27., csütörtök

Angol csokis-zabpelyhes keksz

Ez a recept a Stahl Magazin 2013-as Csupa csoki különszámából származik. Szeretném azt hinni, hogy mivel zabpehellyel készül, ezért egészséges(ebb), de persze nem :) Tele van szénhidráttal, de ha a cukrot kicserélem barna vagy nyírfacukorra, akkor a lelkiismeretem végleg megnyugszik.
Hozzávalók:

  • 15 dkg liszt
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1/4 teáskanál só
  • 15 dkg vaj
  • 20 dkg cukor (szerintem ez nagyon sok, 10-15 dkg bőven elég bele)
  • 1 vaníliarúd
  • 1 tojás
  • 15 dkg zabpehely
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg fehércsokoládé
  • 4 dkg mazsola (én még szoktam más aszalt gyümölcsöket is beletenni)
Az elkészítés sorrendjét az eredeti recepthez képest kicsit megvariáltam, hogy ne kelljen olyan sok edényt használnom, és kicsit tovább is sütöm. 
Elkészítés:
  1. A vajat, a cukrot és a vaníliarúd kikapart magjait egy tálban összedolgozzuk. Hozzáadjuk a tojást és azzal is összekeverjük.
  2. Hozzáadjuk a lisztet, fahéjat, szódabikarbónát, sütőport, sót és tovább keverjük.
  3. Végül fakanállal belekeverjük a zabpelyhet, az apróra vágott csokoládét és a mazsolát.
  4. Kb. 30 percet hűtőben pihentetjük (én nem szoktam, kb. addig hagyom csak pihenni, míg begyújtom a sütőt és elpakolom a mosogatógépbe az edényeket).
  5. Előmelegítjük a sütőt 175 fokra. Nekem nincs ilyen fokozat, úgyhogy 180 fokon szoktam sütni.
  6. A tésztából vizes kézzel kb. 3 cm átmérőjű golyókat formázunk, egymástól 7-7 cm távolságra a sütőpapíros (vagy szilikonlapos) tepsibe rakosgatjuk. Ebből az adagból két tepsinyi lesz.
  7. Kb. 15-18 perc alatt megsütjük, egyik tepsivel a másik után.
  8. A kekszeket sütés után legalább 5 percig a tepsiken hagyjuk pihenni.
Zabpelyhes keksz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése