Keresés ebben a blogban

2014. február 2., vasárnap

Csokis gyümölcskenyér

Nincs hétvége süti nélkül. Főleg télen, mikor ebéd után jólesik egy csésze forró teával elmajszolni néhány száz kalóriát. Megkérdeztem az Embert, hogy milyen sütit enne, és persze a válasz az volt, hogy "Mindegy". Nem hagytam annyiban, és a végén arra jutottunk, hogy csoki és dió legyen benne. Először egy kis dióval megbolondított csokis muffinra gondoltam, de aztán felfedeztem egy csomag aszalt szilvát a fiókban, és inkább a gyömölcskenyér irányába változtattam a recepten. Van egy másik gyümölcskenyér receptem is, de azt hiszem, ezt a csokist is gyakran fogom készíteni.
Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 4 dkg cukor
  • 1,5 dl tej
  • 22 dkg liszt
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 15 dkg étcsoki
  • 4 dkg vaj
  • 15 dkg dió
  • 20 dkg aszalt szilva (bármi más aszalt gyümölcs megteszi)
  • 5 dkg mazsola
Elkészítés
  1. A tojást a cukorral habosra verjük. 
  2. Hozzákeverjük a tejet.
  3. Beledolgozzuk a sütőporral és szódabikarbónával elkevert lisztet.
  4. A diót és aszalt gyümölcsöket késsel apróra vágjuk és a tésztához adjuk. 
  5. Aszalt gyümölcsök
    Dió a tésztában

  6. A csokit a vajjal mikróban megolvasztjuk. Ez sokkal egyszerűbb módszer, mint vízgőz felett olvasztgatni. Először kb. 20 másodpercre tesszük be, aztán kivesszük, megkeverjük. Utána visszatesszük 10-15 másodpercre, megint kivesszük, megkeverjük. ismét vissza 10 másodpercre, keverés, vissza. Innentől már csak maximum 10 másodpercekre tesszük vissza, utána keverjük addig, míg fel nem olvad.
  7. A csokis vajat a tésztához keverjük.
  8. A gyümölcskenyér formát kivajazzuk, a masszát beleöntjük és 180 fokos sütőben 45-50 perc alatt megsütjük. 
  9. Melegen szinte lehetetlen szeletelni, mert esik szét, meg kell várni, míg kicsit kihűl.
Csokis gyümölcskenyér

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése