Keresés ebben a blogban

2014. február 8., szombat

Csirkepörkölt

Múlt hétvégén isteni csirkepörköltet készítettem, szerénység nélkül állíthatom, ez volt eddigi csirkepörkölt-pályafutásom csúcsa. És hogy mi a jó csirkepörkölt titka? A rengeteg hagyma és a házi pirospaprika. Attól lesz jó sűrű a szaftja, és olyan íze, hogy az ember lánya késztetést érez, hogy még a tányért is kinyalja.
Így készül:
  1. A csirkét (ha kell) feldarabolom, az apró szőröket gáz fölött leégetem, megmosom. Én most öt csirkecombot vettem, ez három főre bőven elég. Ami fontos még, hogy nem szabad leszedni főzés előtt a bőrét, még akkor sem, ha senki nem eszi meg. 
  2. Csirkecombok

  3. Legalább 3 (de inkább 4) nagy fej hagymát megpucolok, apróra vágom és olajon megdinsztelem. Tavaly kaptam egy szuper botmixert, amihez aprító kés és tál is tartozik, azóta azzal vágom a hagymát, így a nagy tétel sem akadály.
  4. Dinsztelődik a hagyma

  5. Beleteszem a csirkehúst, és néha átkeverve tovább párolom-pirítom.
  6. A csirke is a helyén van

  7. Lehúzom a tűzről, megszórom pirospaprikával átkeverem és öntök hozzá egy kis vizet. Van, aki esküszik rá, hogy a pörköltbe nem kell víz, mert a hús enged annyi nedvességet, amennyit kell, én azért szoktam alá önteni.
  8. Felöntve

  9. Sózom, borsozom, teszek bele 1-1 szem paprikát és paradicsomot, ha épp nincs, akkor néhány kanál lecsót vagy csak paradicsomlevet. Ha semmi más nincs, legeslegvégső esetben pirosaranyat.
  10. Addig főzöm, míg a hús meg nem puhul és a szaft be nem sűrűsödik (kb. egy óra).
  11. Lehet tálalni.
Csirkepörkölt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése