Keresés ebben a blogban

2014. február 9., vasárnap

Adri kedvence, avagy az 5 perces sajtos pogácsa

Ezt a receptet egy kolléganőmtől kaptam, aki csak szuperlatívuszokban beszélt róla. Hozzátette, hogy ő a receptet 5 perces sütiként kapta, de ráment a fél napja, mire minden egyes kis pogit bekent a krémmel és meghempergette sajtban. Első olvasásra nem tűnt bonyolultnak (főleg, mivel a tésztát készen is meg lehet venni), ezért megígértem, hogy én is megcsinálom és mérem az időt.
Jelentem, ha nem is 5 perces, de ijedtségre semmi ok, fél óra alatt azért meg lehet küzdeni a feladattal. Az íze pedig? Aki szereti a dupla-tripla sajtos dolgokat, az imádni fogja.
És a recept:
1 zacskó mélyhűtött leveles tészta - felengedés után kinyújtjuk, kiszaggatjuk, tetejét megkenjük tojásfehérjével és megszórjuk sajttal. 200 fokon pirosra sütjük. 
Mindegyiket félbevágjuk és megtöltjük sajtkrémmel, megforgatjuk reszelt sajtban. 
Sajtkrém : 
20 dkg reszelt sajtot, 3 tojássárgájával , 3 dkg liszttel, 1,5 dl tejjel sűrűre kell főzni és kihűteni. Ha teljesen kihűlt akkor egy 5 dkg vajjal habosra kikeverni.. 
 (Ugyanezt a krémet apró képviselőfánk gombócokba is tölthetjük!) 

A krém nekem egy csomag tésztához kicsit soknak tűnt, úgyhogy csak kb. kétharmadát csináltam meg, azaz 2 tojássárgáját fél kanál liszttel és 1 dl vízzel főztem össze. A vajat kifelejtettem belőle, de szerintem nem hiányzott belőle.
A kenésben Manócska segédkezett, biztos ezért lettem olyan hamar kész vele :)
A kiszaggatott pogácsákat tojásfehérjével megkenjük
Fő a sajtkrém
Kisültek a pogik
Megtöltve, hengergetve

4 megjegyzés:

  1. Jahh, hát azt elfelejtetted korábban mondani, hogy volt segítséged!!! :D
    Úgy könnyűűűű

    VálaszTörlés
  2. No, meg a vaj kihagyásával is spóroltál az időn :D
    Újra meg kell csinálnod és ismét mérned kell a perceket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na jó, majd még csinálok :) De akkor a tésztát is én gyúrom.

      Törlés
    2. Sőt, szerintem Adrika még a szórásban is segített. Valójában azt hiszem, hogy az összes piszkos és pepecselős munkát vele csináltattad, te csak fotóztál :D

      Törlés