Keresés ebben a blogban

2012. január 11., szerda

Csokoládé dísz - vagy dísz csokoládé

Sokáig gondolkodtam, hogy ez a dísz a főzős, vagy a kreatív blogomba kerüljön, aztán végül a főzős mellett döntöttem, elvégre csokiból alkotok... viszont a kreatívságok közt is megállná a helyét, hiszen itt elsősorban a látványon van a hangsúly, nem az evésen.
  1. Mielőtt a csokoládé olvasztásának és temperálásának nekikezdenék (ld. Marcipános-mandulás bonbon), előkészítem a terepet. Előveszem a gránitlapot és letörlöm (szigorúan száraz ruhával, a víz árt a csokinak!).
  2. Sütőpapírból nyomózsákot hajtogatok. Ehhez először háromszög alakot vágok, majd tölcsérré formázom.
  3. Sütőpapír háromszög



    Tölcsér hajtogatása 1.
    Tölcsér hajtogatása 2.
    Kész nyomózsák
  4. Átlátszó fóliából levágok egy csíkot. Ilyen fóliát pl. kreatív boltokban lehet kapni, üvegmatrica festéshez használják a kreatívok. Ha más nincs kéznél, megteszi egy széttrancsírozott műanyag dosszié is.
  5. Fóliacsík
  6. A csokit femelegítem majd temperálom (ld. Marcipános-mandulás bonbon)
  7. Beletöltöm az előbb elkészített nyomózsákba.
  8. Csoki a nyomózsákban
  9. A zsák tetejét lezárom.
  10. Nyomózsák lezárva
  11. A nyomózsák segítségével először egy négyzetet rajzolok a fóliára, majd azt vonalakkal kitöltöm.
  12. Csokirajz
    A kész minta
  13. Néhány percet várok, hogy a csoki ne legyen annyira folyós.
  14. Óvatosan felemelem a fóliát és vigyázva, nehogy szétmaszatoljam a csokoládét, hengert formálok belőle. A végét celluxszal leragasztom.
  15. Csoki a levegőben
    Csokihenger
    Csokihenger
    Rögzítés
    Csokihenger
  16. Kis időre beteszem a hűtőbe.
  17. Ha megszilárdult, óvatosan leszedem róla a fóliát és kész is. Késsel lehet darabolni, formázgatni ha szükséges.
Csokidísz
Nekem sajnos most valamiért nem lett szép fényes és egyenletes a csokoládé felülete, talán a temperálásnál szúrtam el, talán a csoki nem volt jó minőségű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése