Keresés ebben a blogban

2012. január 19., csütörtök

Lekváros-kakaós piskóta

Eredetileg valami jó kis csokis sütit szerettem volna sütni, pl. brownie-t, de aztán kiderült, hogy nincs itthon se margarin, se vaj (olajjal meg nem akartam helyettesíteni). Már majdnem lemondtam a sütésről, mikor eszembe jutott, hogy a vizes piskótához nem kell zsiradék. Akkor legyen vizes piskóta! De akkor már kakaós. És ha kakaós, akkor turbózzuk fel baracklekvárral.
A vizes piskóta alapreceptje roppant egyszerű. Ahány tojás, annyi kanál víz, kétszeres kanálszámú liszt és ugyanannyi cukor. Egy normál (kis) adaghoz 4 tojás kell.
  1. 4 tojás fehérjét és sárgáját külön tálban szétválasztom.
  2. A tojások sárgáját összekeverem 8 evőkanál cukorral és 4 evőkanál vízzel. Addig keverem-kavarom, míg kifehéredik (na jó, kihalványsárgázódik).
  3. Dolgozik a robotgép
    Habosra verve
  4. Hozzáadok 7 evőkanál lisztet, 1 evőkanál cukrozatlan kakaóport és egy fél csomag sütőport. Ha sima piskótát csinálok, akkor 8 evőkanál lisztet használok és nem kell a kakaópor.
  5. Kakaós massza
  6. Egy másik tálban a tojásfehérjét keményre verem. Jamie Oliver egy műsorban úgy ellenőrizte, hogy elég kemény -e, hogy a tálat a feje fölé emelte és megfordította. Nem esett ki belőle, úgyhogy megfelelő volt az állaga. No én ezt nem vállalom.
  7. Felvert tojásfehérje
  8. A fehérjét óvatosan a kakaós masszához adom. Tényleg óvatosan keverem bele, hogy ne essen össze.
  9. Fehérje a masszában
    Elkeverve
  10. A masszát sütőformába öntöm. Mivel szilikonost használok, nem kell kivajazgatni. Ez a mennyiség pont elegendő egy kerek tortaforma megtöltéséhez.
  11. Massza a formában
  12. 160 fokos sütőbe teszem. 
  13. Sütőben
  14. Kb. fél órán át sütöm. A sütés hossza sok tényezőtől függ, legjobb, ha az ember időnként a tésztába szúr egy fogpiszkálót, és ha kihúzva nem ragad rá semmi, akkor megsült.
  15. Kiveszem a sütőből. Ilyenkor illik egy kicsit várni, hogy hűljön, mert akkor szebben kijön a formából, én nem vagyok ilyen türelmes és még forrón kiszedem.
  16. Süti
  17. Egy éles késsel kettévágom a lapot. Sokan ehhez damilt vagy cérnát használnak, bevallom őszintén, ezt a módszert még nem próbáltam. Nekem a kés bevált.
  18. Gőzölög a belseje
  19. A lapokat belülről megkenem finom házi baracklekvárral, majd egymásra fordítom.
  20. Baracklekvár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése