Keresés ebben a blogban

2012. január 5., csütörtök

Creme brulée

Talán 10 éve lehetett, mikor életemben először ettem creme brulée-t egy vendégségben. Baromira nem ízlett. Eleve ódzkodtam mindenféle pudingtól (az egy külön történet, hogy miért, tessék megnézni a Hullajó c. filmet és kiderül), és ez tulajdonképpen egy sült pudingszerű valami. Nem is értettem, a többiek miért vannak úgy oda érte. Aztán tavaly ősszel voltam egy főzőtanfolyamon, ahol megtanultam hogyan kell creme brulée-t csinálni (sose gondoltam, hogy ilyen egyszerű), és azt is, mi is a jó benne. Valóban van egyfajta romantikus hangulata, ahogy az ember kiskanállal feltöri a kemény cukorréteget, majd kikanalazza a tejszínes-vaníliás sült krémet.
Gyorsan beszereztem hát otthonra kicsi kerámia edénykéket (igaz, nem kimondott brulée-edények), viszont egy konyhai lángszóróra, amivel a tetején levő cukor profin karamellizálható, sajnáltam a pénzt. Ám eljött a karácson, és láss csodát! Jézuska szerint jó voltam, és küldött nekem egy ilyen csodapisztolyt. Most már semmi nem ment meg attól, hogy creme brulée-t csináljak otthon.
  1. 200 ml habtejszínt és 150 ml tejet egy lábosba öntök. A tejszín-tej aránnyal lehet kicsit játszani, legközelebb kipróbálom, milyen lesz csak tejszínnel.
  2. Tejszín
    Tej
  3. Egy vaníliarudat egy éles késsel hosszában kettéhasítok, kikaparom a belsejét, és a tejszínhez adom.
  4. Vaníliarúd
    Vaníliarúd belseje
  5. Lassú tűzön összeforralom.
  6. Közben 3 tojás sárgáját 100 gramm cukorral habosra verek.
  7. Tojássárgák
    100 g cukor
    Keverem-kavarom
    Habosra verve
  8. A tejszínt leveszem a tűzről és szűrőn keresztül óvatosan a cukros tojáshoz adagolom. Még jobb, ha nem rögtön öntöm rá, hanem van ideje kicsit hűlni, ugyanis a forró folyadék miatt könnyen főtt tojás lesz creme brulée helyett.
  9. Habverővel simára keverem.
  10. Minden benne van
  11. A lötyit négy kis edénybe adagolom. Ez lehet kerámia vagy üveg, a lényeg, hogy kibírjon 140 fokot a sütőben.
  12. Edénykékben
  13. Egy magas falú tepsit megtöltök vízzel és az edénykéket beleállítom.
  14. Vizes tepsiben
  15. A tepsit 60-70 percre 140 fokos sütőbe rakom.
  16. Sütőben
  17. Ha a krém színe szép sárga és az állaga is sűrű, akkor kiveszem a sütőből.
  18. Megsült
  19. Az edénykéket konyharuhára szedem és várok, míg langyosra hűl.
  20. Hűl a krém
  21. Néhány órára hűtőbe teszem, hogy teljesen lehűljön.
  22. Miután kivettem, a krém tetejére kristálycukrot szórok (kb. fél evőkanál edényenként).
  23. Cukorréteg
  24. Éééééééééééééééééééés most jön a legizgalmasabb rész. Fogom a kis lángszórómat, és a cukrréteget megkaramellizálom.
  25. Karamellizálás
    Lángszóró pisztoly
  26. Kész. Lehet is enni.
Kész a karamellizálás
Creme brulée
Az első falat
Mmmmm

2 megjegyzés:

  1. Durva ez a kis lángszóró :DD és a végén a mmmm, mit jelent? Jobb lett, mint 10 éve? ;-P

    VálaszTörlés
  2. A mmmmm az mmmmmm :) Mmmmmm, de finom!
    A lángszóró tényleg nagyon jó!!! Csak sajnos egyelőre nem tudom, hogy mire használhatnám még.

    VálaszTörlés