Keresés ebben a blogban

2014. március 29., szombat

Csokoládés álomkeksz

Nagy sláger nálunk az angol zabpelyhes keksz, hetente egyszer elkészítem. Ma is ezt terveztem, míg rá nem jöttem, hogy nincs itthon zabpehely. Boltba menni lusta voltam, úgyhogy fellapoztuk Manócskával a Csokoládés csodákat, és a csokoládés álomkeksz mellett döntöttünk. A végeredmény határozottan finom lett, bár azt hiszem, továbbra is a zabpelyhes keksz a nyerő.
Almateával
Az eredeti receptben szereplő cukormennyiséget lecsökkentettem. Nem tudom miért, de általában a könyvekben, újságokban szereplő sütemények a javasolt mennyiséggel nekem mindig túl édesek lesznek, úgyhogy alapból csak a kétharmadát teszem bele a cukornak. Ha éppen van itthon, akkor ráadásul nem hagyományos cukrot teszek bele, hanem vagy nádcukrot, vagy nyírfacukrot.
Hozzávalók:

  • 18 dkg liszt
  • 1 nagy tojás
  • 10 dkg cukor (eredetileg 15 dkg)
  • 3 dkg vaj
  • 6 dkg étcsokoládé
  • 6 dkg durvára vágott dió
  • 1 teáskanál vaníliakivonat (vaníliás cukorral helyettesítettem)
  • 1 teáskanál sütőpor
Elkészítés:
  1. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
  2. A csokoládét a vajjal együtt megolvasztjuk.
  3. Fakanállal belekeverjük a cukrot, majd ha kihűlt a keverék, hozzáadjuk a tojást, a vaníliát és jól kikeverjük.
  4. Hozzáadjuk a lisztet, a sütőport, jól összekeverjük majd belekeverjük a diót.
  5. A tésztából vizes kézzel diónyi gömböket formázunk, egymástól 5 cm-re kivajazott sütőlemezre helyezzük.
  6. Sütőbe toljuk, és addig sütjük, míg megszilárdul. Az eredeti recept 12-14 percet ír, nekem 18 perc kellett.
  7. Miután kivesszük, a kekszeket kihűtjük.
Csokis keksz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése