Keresés ebben a blogban

2012. október 26., péntek

Gyors padlizsánkrém

Nagyon szeretem a padlizsánkrémet, viszont nincs energiám fél napokat pepecselni vele, ezért kitaláltam ezt a receptet. Ám sajnos ez csak akkor gyors, ha az ember lánya olyan szerencsés mint én, és csücsül a polcon egy-két üveg télire eltett lecsója.
  1. Bekapcsolom a sütőt 170-180 fokra és a padlizsánt ráteszem a rácsra sülni.
  2. Padlizsánja válogatja, mikor készül el, úgyhogy nézegetni kell. Szerencsére könnyű észrevenni, mert a héja mély liláról világos barnára változik.
  3. Így néz ki a sült padlizsán
  4. A padlizsánt ildomos fa eszközökkel feldolgozni (pl. fa késsel pucolni) mert fémmel érintkezve állítólag megfeketedik és keserű lesz. Szóval aki kipróbálja, az ne kövesse a képen látható példámat :) Mindenesetre -talán azért, mert rozsdamentes kést használtam- nem vettem észre, hogy keserű lenne.
    Szóval meghámozom a padlizsánt. Ha rendesen megsült, akkor a héját nagyon egyszerű lehúzni.
  5. Padlizsán hámozás
    Megpucolva
  6. A megpucolt padlizsánt felkockázom, műanyag edénybe teszem.
  7. Kék edényben
  8. Leveszek a polcról egy üveg lecsót és a padlizsánra öntöm. Friss lecsóval még nem próbáltam, de szerintem azzal is hasonlóan finom lesz a végeredmény.
  9. Lecsó
  10. Botmixerrel krémes állagúra turmixolom és kész is. Én fehér kenyérrel szeretem, de van, aki arra esküszik, hogy pirítóssal a legfinomabb.
Turmix
Padlizsánkrém

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése