Keresés ebben a blogban

2012. április 1., vasárnap

Vadlazacfilé kapros-citromos mártással

Van egy szuper weboldal, ahol mindenféle különleges alapanyagot lehet rendelni (fagyasztva) különleges ételekhez - különleges alkalmakra. Egyetlen hátulütője a dolognak, hogy csak 20000 Ft felett szállítanak házhoz, igaz, akkor ingyen. Ezt úgy szoktuk megoldani, hogy ketten-hárman összeállunk és berendelünk 2-3 hónapra való ínyencséget. Érdemes végignézni a választékot, az ember csak ámul és bámul, hogy mi mindent lehet kapni.
Így került a fagyasztónkba egy szép nagy csomag vadlazac. Őszintén szólva, míg oda nem került, nem is tudtam róla, hogy létezik külön vadlazac kategória, de hála az Internetnek, most már felvilágosultam. Ezen az oldalon van egy remek kis leírás a lazac és a vadlazac közti különbségről: http://ocean-cowboy.blog.hu/2012/03/15/lazac_es_vadlazac.
Fagyasztott vadlazacfilé
Hát akkor lássuk, hogy készül.
  1. A halfiléket egyesével alufóliára teszem.
  2. Filék a fólián
  3. Bedörzsölöm őket olivaolajjal, sóval, kakukkfűvel, rozmaringgal, borssal.
  4. Fűszerezve
  5. Szépen becsomagolom a fóliával a halat, és kb. 50 percre 190 fokos sütőbe rakom. Elég soknak tűnik az 50 perc, de a szeletek még fagyott állapotban vannak, ki is kell, hogy olvadjanak.
  6. Bebugyolálva
  7. Amíg sül a hal, elkészítem a mártást. Először egy olvasztott vajon kicsit megsütöm a kaprot. Nem tudom szárított kaporból milyen lenne, én fagyasztottat használtam, ami ételben teljesen olyan, mintha frissen szedtem volna a kertből.
  8. Vaj és kapor
  9. 1-2 perc sülés után felöntöm tejszínnel, citromlét csavarok bele, rottyantok rajta egyet és kész is a mártás. Ha nem elég sűrű, meg lehet szórni egy kis liszttel.
  10. Kapros-citromos mártás
  11. 50 perc után óvatosan kinyitom a fóliát a halakon (vigyázni kell a kiáramó gőzzel, csúnya balesetet tud okozni). Elvileg a halhús átsült, már csak egy kicsit meg kell pirítani.
  12. Fóliaburok kinyitva
  13. Mivel alapvetően lusta vagyok, ezért a halat körberakom fagyasztött röstivel, mire az megsül (12 perc), addigra a hal is megpirul. Szóval visszatolom a sütőbe és várom, hogy leteljen a 12 perc.
  14. Röstivel
  15. Tálalom.
Vadlazacfilé kapros-citromos mártással
Tálalva
Nyálcsorgató

3 megjegyzés:

  1. Megcsináltam és sikerüüüüüült!!! Köszi a receptet! Legalább 80-szor szaladtam vissza a konyhából a képekhez, mert nekem minden bonyolult, de a vége a lényeg és az jó lett. :-)
    Andrea

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés