Keresés ebben a blogban

2012. március 4., vasárnap

A mi spagettink

Nem mondanám, hogy Olaszországban megállná a helyét, de mi szeretjük, és mikor egyöntetűen spagettire szavazunk ebéd gyanánt, akkor mindannyian erre gondolunk. Amit most leírok, ez az alapváltozat, amit ízlés szerint lehet még turbózni szalonnával, zöldségekkel, más fűszerekkel.
Hozzávalók
  • Vöröshagyma
  • Fokhagyma
  • Darált hús
  • Paradicsomlé
  • Sűrített paradicsom
  • Olívaolaj
  • Fűszerek
Hozzávalók (kivéve a háttérben látható pomelo)
Elkészítés
  1. A tésztát felteszem főni. Ha valakinek ennél több instrukcióra van szüksége a tésztafőzésről, az Ázsiai garnélás tészta c. bejegyzés 1. pontjában bővebben írok róla.
  2. A vörös- és fokhagymát megpucolom, felaprítom.
  3. Kevés olívaolajon megpárolom.
  4. Hagyma párolása
  5. Kis idő múlva hozzáadom a darált húst, és jól átkeverem, hogy a hús is kapjon a hagymás olajból.
  6. Darált hús
  7. Sózom, borsozom, megszórom oregánóval, bazsalikommal és tovább párolom-pirítom.
  8. Hús fűszerezve, párolva
  9. Ha a hús megpirult, felöntöm paradicsomlével és hozzáadok egy kis doboz paradicsompürét is. Ha savanyú, akkor megcukrozom.
  10. Paradicsomlével
  11. Az egészet összerottyantom, és ezzel a szósz kész is van.
  12. Közben valószínűleg megfőtt a tészta is, amit leszűrök.
  13. Tálalom.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Én is hasonlóan csinálom, de utána még beteszem a sütőbe a tetején sajttal és még egy 15 percig sütöm is (amíg a sajt megpirul a tetején) :) Ha van kedved próbáld ki :) érdemes. Esetleg bár sokak szerint a csirkemell száraz, de darált csirkemellel is isteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez akkor már majdnem olyan, mint a görög pastitio, csak ott még egy kis besamelt is tesznek a sajt alá. Azt is nagyon szeretem, nem is értem, miért nem szoktam mostanában csinálni.
      Őszintén szólva én sem szoktam darált csirkemellet használni semmihez, de ki fogom próbálni :) Úgyis fogyózni kell.

      Törlés