Keresés ebben a blogban

2014. április 16., szerda

Répatorta

A régi szép időkben sokat jártunk a Ráday utcába a Vörös Oroszlán teaházba. Az emeleten volt egy terem, ahol a földön, párnákon lehetett ücsörögni, egyszerűen imádtuk. A tea mellé minden alkalommal répatortát is ettünk, és most, hogy szülinapi torta ötleteket kerestem, eszembe jutottak a régi szép napok. A Birtokról hoztam fel két kilónyi répát, ami még tavaly termett, és csodák csodája, idáig kitartott a pincében, a tyúkocskák csak úgy ontják a tojást, tavalyról van még dió is, úgyhogy az alapanyag nagy része meg is volt.
Sok receptet megnéztem az interneten, végül ezt használtam kiinduló alapnak, amit aztán kicsit átdolgoztam.
Hozzávalók: 

  • 2 tojás
  • 140 ml olívaolaj
  • 150 g cukor (én barna cukrot és nyírfacukrot használtam fele-fele arányban)
  • 300 g reszelt sárgarépa
  • 100 g mazsola
  • 75 g apróra vágott dió
  • 180 g liszt (én ebből kb. 50 g rozslisztet használtam, a többi fehér liszt. Legközelebb a liszt egy részét darált dióval fogom helyettesíteni)
  • fél teáskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál fahéj
  • csipet só (én elhagytam)
  • 1/2 teáskanál szerecsendió (mivel nem volt otthon, ezt is elhagytam)
Krém:
  • 250 g mascarpone
  • 50 g puha vaj
  • 1 tk vaníliás cukor
  • 30 g porcukor (én nyírfacukrot tettem bele, szerintem még a 30 g kicsit sok, legközelebb kevesebbet teszek bele)
  • 1/2 narancs leve
  • reszelt citromhéj
  • 2 teáskanál citromlé
Elkészítés:
  1. Verjük fel a tojást, adjuk hozzá az olajat, cukrot és a reszelt répát, mazsolát és a darabokra tört diót. A répát ne reszeljük túl finomra, mert úgy könnyebben levet ereszt. Én nagy lyukú sajtreszelőn reszeltem. A diót késsel aprítottam fel.
  2. Adjuk hozzá a lisztet, sót, szódabikarbónát, fahéjat és szerecsendiót. Keverjük jól össze.
  3. Öntsük a keveréket a tepsibe és 180 fokra felmelegített sütőben süssük tűpróbáig, majd hagyjuk hűlni. Kb. 1 óra sütésre van szüksége.
  4. Krém: keverjünk össze mindent egy keverőtálban és kenjük meg vele a tortaszelet tetejét. Kizárólag akkor kenjük rá, ha a tészta már teljesen kihűlt, különben az egész lefolyik róla (volt szerencsém megtapasztalni).
Répatorta

1 megjegyzés: