Keresés ebben a blogban

2012. november 1., csütörtök

Szilvás gombóc

Néhány hónapig nem nagyon volt időm blogot írni, de közben azért főzőcskéztem és fotóztam bőszen. Így esett, hogy amíg a szilvás gombócos fotók a laptopom egy mappájában csücsültek, szép lassan elmúlt a szilva szezon. Sebaj, fagyasztott szilvát sok helyen kapni, és persze jövőre is lesz ősz és lesz szilva a fán.
A krumplis pogácsánál már egyébként írtam pár szót a szilvás gombócról, lévén ugyanabból a tésztából készül mindkettő. Most nem is ismétlem magam, a hozzávalók és az összeállítás megtalálhatók ott.
  1. Elkészítem a tésztát, deszkán kb. fél centisre nyújtom. (Amíg a tésztához fő a krumpli, addig a szilvát megmosom, kimagozom. Egy edénykében összekeverek némi kristálycukrot fahéjjal)
  2. Kinyújtott tészta
  3. Rombusz alakban felvágom.
  4. Tészta rombuszok
  5. Egy nagy lábasban felteszek vizet forrni.
  6. Fogok egy tészta-rombuszt, ráteszek két fél szilvát, megszórom a fahéjas cukorral.
  7. Szilva a tésztán
  8. Ezután batyut csinálok belőle úgy, hogy a sarkokat középre hajtogatom, így csomagolom be a szilvát. A lényeg, hogy sehol ne maradjon lyuk, nehogy kifolyjon a lé főzés közben. A batyut aztán a két tenyerem közé fogva gombóccá hengergetem. Az összes rombuszt megtöltöm. Itt szokott megfogalmazódni bennem a gondolat, hogy soha többé nem vacakolok a gombóc-gyártással, mikor pár száz forintért lehet kapni fagyasztott szilvás gombócot, ami nem is annyira rossz. De aztán mikor elkezdem enni a házi gombócot, ezt a gondolatot el is vetem.
  9. Felirat hozzáadása
  10. Közben a víz is felforr, egyesével beledobom a gombócokat. Addig kell főzni, amíg fel nem jönnek a víz színére
  11. Fürdőznek a gombócok
  12. Egy serpenyőben vajat olvasztok.
  13. Az olvasztott vajra öntök 1 bögrényi zsemlemorzsát és megpirítom.
  14. Zsemlemorzsa
    Zsemlemorzsa
  15. Mikor a gombócok feljönnek a víz színére, szűrőkanállal kiszedem őket és a pirított zsemlemorzsába forgatom. Kész! Tényleg elég pepecselős munka, de nekem az egyik kedvenc ételem, úgyhogy szerintem megéri.
Gombócok a víz tetején
Hengergetés
Nyamm! (Ennyit azért nem szoktam megenni egyszerre)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése