Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 18., szombat

Házi jeges tea

Általában vizet iszom, de gyarló emberként néha én is megkívánok valami kis édes löttyöt. Ilyenkor jeges teát szoktam venni, ami egyrészt tele van cukorral és ki tudja milyen adalékanyagokkal, másrészt piszok drága is. És ez nem olyan, mint mondjuk a kóla, simán elő lehet otthon is állítani.
A lényeg, hogy a jeges tea nem attól jeges, hogy a meleg teát telenyomjuk jéggel (és ezzel felhígítjuk), hanem a megfőtt teát szép fokozatosan kihűtjük, így megmarad a finom tea-aroma.
Mivel tényleg egészséges italt szeretnék készíteni, ezért jól megválogatom az összetevőket: sima cukor helyett mézet és nádcukrot használok, és citromból is bio terméket vettem, így a héját is nyugodt szívvel beletehetem. Manapság már szerencsére nem kell végigjárni a várost, hogy ilyen élelmiszereket találjon az ember lánya, a cukrot a CBA-ban, a citromot pedig a Match-ban vettem.
Hozzávalók
Így készül:
  1. Felforralok 1.5 liter vizet (azért ennyit, mert ennyi fér a vízforralómba).
  2. Egy olyan edénybe, ami jól bírja a meleget, beleteszek 3 teafiltert, majd ráöntöm a vizet. Az, hogy milyen teát választ az ember, gyakorlatilag mindegy. Én most Pickwick gyerekteát használok, egész egyszerűen azért, mert szeretem az ízét. Van, akinek a fekete tea jön be, van, akinek a gyümölcsös, ízlés dolga.
    Megjegyzés: A képen látható edény ne tévesszen meg senkit, nem sima műanyag, hanem hőálló Tupperware tál.
  3. Ázik a tea
  4. Hagyom ázni a filtereket. Közben megmosom és félbevágom a citromot, majd az egyik feléből a teába facsarom a levét. Nem baj, ha nemsikerül szárazra facsarni, mert a héjat úgyis feldarabolom és azt is beledobom a teába.
  5. Citrom
    Ázik a cirom
  6. Hozzáadok 3 evőkanál nádcukrot és 2 evőkanál mézet, jól elkeverem. Közben kóstolgatom, mert a citromtól függően lehet hogy kicsit többet vagy kevesebbet kell édesítenem.
  7. Hagyom így ázni kb. egy órát, kiveszem a filtereket és a langyos teát áttöltöm egy kancsóba. A teát ki lehet venni előbb is, főleg, ha fekete teáról van szó.
  8. Kancsóban
  9. A kancsót néhány órára a hűtőbe teszem.
  10. Kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése