Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 3., hétfő

Szilvalekvár sütőben

Régóta izgatja a fantáziám, milyen lehet a sütőben készült szilvalekvár. Idén kaptam egy nagy vödör érett szilvát (még szednem sem kellett), gondoltam, most már kipróbálom.
Szilva
Jelentem, TÖKÉLETES lett. Igazi, darabos, sűrű, "békebeli" szilvalekvár.
Lássuk, hogy készül.
A hozzávalók listája igen rövid: kell hozzá egy kis ecet és szilva. Na és a cukor? Nem, cukor nem kell bele!
  1. Fogok egy olyan lábast, aminek a füle s fém, és beleöntök kb. 1 dl ecetet. Az oldalán is körbelötykölöm. 
  2. Ebben a lábasban lehet sütni is
  3. A szilvár megmosom, kimagozom, negyedekre vágom.
  4. Ahogy vágom, már teszem is bele a lábasba.
  5. Szilva a lábosban
  6. Egy kis ecetet öntök a tetejére is.
  7. A sütőt beállítom 120 fokra, és beteszem a szilvát kb. 6 óra hosszára fortyogni. Közben nem kell megkeverni, de persze ki bírja azt ki! Én pl. 2 óra után óránként egyszer azért rápillantottam.
    A sütő ajtaját célszerű egy fakanállal kitámasztani, hogy a gőz szabadon távozhasson.
  8. 6 óra elteltével kiveszem a kész lekvárt a sütőből. Nincs vele macera, nem kell karszakadásig kevergetni, és mégis tökéletes! Ha valaki nem szereti a darabos lekvárt, az a végén még összeturmixolhatja, de szerintem felesleges.
  9. Határozottan lekvárnak néz ki
  10. A lekvárt az Eperlekvárnál leírt módon (4-9- pont) befőttes üvegekbe töltöm és dunsztolom.
Lekvár az üvegben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése